Detail kreativce

Zpět na galerii

Eliška Perglerová

Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ

Kontakt:

Eliška Perglerová

+420 732 243 867

pergeliska@yahoo.com

O profilu kreativce

Eliška Perglerová (* 1987, Praha) je absolventkou AVU v Praze (škola J. Zeithammla, škola J. Příhody). Ve své tvůrčí práci osciluje mezi sochou a objektem, malbou a kresbou, instalací, performance či happeningem. Pracuje samostatně i v kooperaci s jinými autory a autorkami. Věnuje se také záchraně starých věcí, restaurování, různým řemeslům, tvorbě hraček a výrobě experimentálního vína.

Eliška Perglerová

Odkazy

Adresy

    • Sídlo:

      Umělecká 1003/1
      Praha 7 17000 Hlavní město Praha
    • Kontaktní adresa:

      Umělecká 1003/1
      Praha 7 17000
      Hlavní město Praha

Místa působnosti:

  • Královéhradecký kraj
  • Jihočeský kraj
  • Jihomoravský kraj
  • Karlovarský kraj
  • Liberecký kraj
  • Moravskoslezský kraj
  • Olomoucký kraj
  • Pardubický kraj
  • Hlavní město Praha
  • Plzeňský kraj
  • Středočeský kraj
  • Ústecký kraj
  • Kraj Vysočina
  • Zlínský kraj

Oblasti nabízených služeb

  • Řemesla

    • Socha Ergot před Gočárovou galerií

      Gočárova galerie Pardubice, 2024

      Obrázek reference

      Vznik osmimetrové sochy se váže ke stému výročí narození Karla Malicha a jeho výstavě v Automatických mlýnech. Dílo má podobu pšeničného klasu s infekcí námelu (latinsky ergot). Ta má tvar typických Malichových mračen, která vytvářel od poloviny 60. let. Rovněž barva této plechové píšťaly odpovídá jeho paletě této doby. Do sochy před průčelím budovy je možné vstoupit a poslouchat hukot podzimního větru a další zvuky, které vznikají v tubusu a jsou přivedeny k uchu návštěvníka.

      Vznik osmimetrové sochy se váže ke stému výročí narození Karla Malicha a jeho výstavě v Automatických mlýnech. Dílo má podobu pšeničného klasu s infekcí námelu (latinsky ergot). Ta má tvar typických Malichových mračen, která vytvářel od poloviny 60. let. Rovněž barva této plechové píšťaly odpovídá jeho paletě této doby. Do sochy před průčelím budovy je možné vstoupit a poslouchat hukot podzimního větru a další zvuky, které vznikají v tubusu a jsou přivedeny k uchu návštěvníka.

      https://gocarovagalerie.cz/cs/vystavy/gg-zvenku-eliska-perglerova-ergot
    • Model nerealizovaných vládních budov na Letné

      Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2020

      Obrázek reference

      Zakázka pro UMPRUM na výstavu Duch, který pracuje. Architektura a česká politika 1918-1945 v domě U Černé Matky Boží. Objekt je prostorovou zvětšeninou vítězného funkcionalistického návrhu dostavby vládní čtvti na Letné architekta Josefa Štěpánka. Model je sametový, levituje, lehce se pohybuje a vrhá stín.

      Zakázka pro UMPRUM na výstavu Duch, který pracuje. Architektura a česká politika 1918-1945 v domě U Černé Matky Boží. Objekt je prostorovou zvětšeninou vítězného funkcionalistického návrhu dostavby vládní čtvti na Letné architekta Josefa Štěpánka. Model je sametový, levituje, lehce se pohybuje a vrhá stín.

      https://www.umprum.cz/cs/web/ateliery/teorie-a-dejiny-umeni/duch-ktery-pracuje
    • Instalace Senzory na nádvoří ČHMÚ

      CirculUm, Český hydrometeorologický ústav, Praha Komořany, 2020

      Obrázek reference

      Série drobných objektů je inspirována meteorologií a estetikou měřících přístrojů vynikla ve spolupráci s projektem CirculUm (GHMP Praha) a ČHMÚ v Komořanech. Jejich funkce nespočívá ve sběru dat, ale ve zjevení, převratu, fyzickém zhmotnění pocitu. Měřené veličiny jako teplota, vlhkost, odpařování, proudění větru nebo čistota ovzduší se stávají zástupci pocitů, dějů, procesů. Pravděpodobnost náhodných jevů, kterou meteorologie předpovídá, je zajímavý fenomén, kde se data mísí s náhodou, podobně jako v běžném životě. Fyzikální jevy a jejich predikce jsou abstrahovány do podoby jednoduchých objektů, které interagují s okolím (povětrností), ale jsou spíš pohyblivými sochami, než přístroji.

      Série drobných objektů je inspirována meteorologií a estetikou měřících přístrojů vynikla ve spolupráci s projektem CirculUm (GHMP Praha) a ČHMÚ v Komořanech. Jejich funkce nespočívá ve sběru dat, ale ve zjevení, převratu, fyzickém zhmotnění pocitu. Měřené veličiny jako teplota, vlhkost, odpařování, proudění větru nebo čistota ovzduší se stávají zástupci pocitů, dějů, procesů. Pravděpodobnost náhodných jevů, kterou meteorologie předpovídá, je zajímavý fenomén, kde se data mísí s náhodou, podobně jako v běžném životě. Fyzikální jevy a jejich predikce jsou abstrahovány do podoby jednoduchých objektů, které interagují s okolím (povětrností), ale jsou spíš pohyblivými sochami, než přístroji.

      http://www.eliskaperglerova.cz/senzory-senzors-2020/
    • Interaktivní objekty Mediator v zámeckém parku v Sierre

      Chateau Mercier, Sierre, 2016

      Obrázek reference

      Tématem instalace v zahradě Chateau Mercier jsou prožitky přírody. V dnešní době jsou tyto zážitky stále více zprostředkovávány nebo ovlivňovány společností nebo někým jiným. Je snazší přijmout to, co je již interpretováno, než hledat autentické situace. Přenášení dojmů z přírody do galerie je prastará umělecká disciplína. Série interaktivních objektů simuluje bouři, vichřici, zemětřesení nebo lavinu, ale pouze s pomocí druhé osoby. Mohou to být naši přátelé nebo kolemjdoucí, kdo nám speciálními nástroji pomohou tyto jevy vnímat.

      Tématem instalace v zahradě Chateau Mercier jsou prožitky přírody. V dnešní době jsou tyto zážitky stále více zprostředkovávány nebo ovlivňovány společností nebo někým jiným. Je snazší přijmout to, co je již interpretováno, než hledat autentické situace. Přenášení dojmů z přírody do galerie je prastará umělecká disciplína. Série interaktivních objektů simuluje bouři, vichřici, zemětřesení nebo lavinu, ale pouze s pomocí druhé osoby. Mohou to být naši přátelé nebo kolemjdoucí, kdo nám speciálními nástroji pomohou tyto jevy vnímat.

      http://www.eliskaperglerova.cz/mediator-2016/