Kulturní a kreativní odvětví
KULTURNÍ A KREATIVNÍ ODVĚTVÍ V KOSTCE
Kulturní a kreativní odvětví jsou definována jako ekonomické činnosti v rámci širšího kulturního a kreativního sektoru, které využívají talentu a dovedností občanů a jsou založeny na kulturních hodnotách nebo uměleckých vyjádřeních. Do oblasti KKO spadají ty subjekty kulturního a kreativního sektoru, které nejsou primárně závislé na veřejných zdrojích, tj. jsou více než z 50 % finančně soběstačné. Kulturní a kreativní odvětví slouží mj. k tvorbě bohatství zejména skrze využití duševního vlastnictví. Kreativita je klíčovým vstupem a nejedná se o její pouhé přeprodávání.
![](/uploads/media/679b731e43b7e/adobestock-912082425-2.jpg)
KULTURA JAKO MOTOR INOVACÍ A RŮSTU
Výraz kulturní průmysl se poprvé objevil v 40. letech 20. století v souvislosti s masovou zábavou a komodifikací umění. V 60. letech se stal tématem francouzské sociologie a s rozvojem technologií i součástí kulturní politiky UNESCO, EU a národních států. V roce 2021 přijala vláda ČR Strategii rozvoje kulturních a kreativních odvětví. KKO zahrnují tvorbu, produkci, šíření a ochranu produktů a služeb s kulturními a kreativními hodnotami, což má potenciál vytvářet inovace a pracovní místa.
![](/uploads/media/67a1fcf1edb85/adobestock-1155214206-2-1.jpg)